FCSHD Students Bulletin Board
August 30, 2014, 12:02:30 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News: Welcome to FCSHD Student's Bulletin Board
 
   Home   Help Search Login Register  
Pages: [1] 2 3 ... 10
 1 
 on: August 29, 2014, 11:20:34 am 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Salam Sejahtera.

Untuk makluman semua, Permohonan Bantuan Kewangan Pelajar akan dibuka bermula 2 September 2014 dan berakhir pada 10 Oktober 2014 iaitu minggu pertama - minggu ke 6 perkuliahan semester ini (tempoh ini adalah mengikut Dasar dan Polisi yang telah diluluskan). Borang permohonan adalah seperti yang dilampirkan dan hendaklah dicetak dengan kertas berwarna HIJAU (double sided). Borang ini juga boleh didapati di Pejabat Unit Kaunseling dan Kebajikan Pelajar, Aras 2 Bangunan BHEPA.


Sekian untuk makliman.

Terima kasih.



bp Penolong Pendaftar Kanan FSKPM

 2 
 on: August 29, 2014, 11:14:41 am 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Para pelajar adalah diingatkan untuk :

1.   Membuat pendaftaran kursus bagi semua subjek yang diambil Semester 1, Sesi 2014/2015 dalam tempoh pendaftaran kursus.

2.   Mengatur jadual waktu kuliah masing–masing bagi memastikan tiada berlaku kes pertindihan kuliah bagi kursus yang berbeza. Pilih kumpulan kuliah agar tidak bertindih dengan kursus – kursus lain yang diambil.

Pelajar diingatkan bahawa sebarang permohonan rayuan pertukaran kumpulan kuliah selepas pendaftaran kursus secara online dibuat, adalah SAMA SEKALI TIDAK DIBENARKAN


Sekian, terima kasih


bp Penolong Pendaftar FSKPM

 3 
 on: August 14, 2014, 04:34:19 pm 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Salam Sejahtera.

Dilampirkan maklumat pembahagian Sidang Konvokesyen seperti yang telah diluluskan dalam Mesyuarat Jawatankuasa Induk Konvokesyen yang bersidang pada 12 Ogos 2014 untuk hebahan semua.

Maklumat ini akan dimasukkan ke laman web rasmi Konvokesyen di http://www.unimas.my/convocation/


Sekian untuk makluman. Terima kasih.



bp Penolong Pendaftar FSKPM


 4 
 on: August 14, 2014, 03:27:53 pm 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
SPSS Lab Demonstrator for KMF2014 (Statistics) Course

For those who are interested to apply for the above, please send your resume to Dr Tan Kock Wah latest by 28th August 2014. Dr Tan can be contacted as below:

Email:  kwtan@fcs.unimas.my
H/P: 016-9123543



Your kind co-operation and attention is highly appreciated. Thank you.


On behalf Dr Tan Kock Wah

 5 
 on: August 13, 2014, 08:25:38 am 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Dear FCSHD undergraduate students,

I am looking for TWO (2) lab demonstrators to conduct a series of COGLAB sessions to the first-year students in the upcoming Semester 1 (session 2014/2015). Applicants must have a keen interest and good knowledge in Cognitive Psychology. In addition, applicants must be able to converse in English with reasonable fluency.  

If you are interested, please send me an email at znorehan@fcs.unimas.my or call me at 082-581538  by 21st August 2014. You will be requested  to show your academic transcript, in particular, your grade for the KMF1023 Cognitive Psychology course you have taken (must obtain at least grade B).


Dr Norehan Zulkiply

Course Coordinator for KMF 1023  
Semester  1, Session 2014/2015

 6 
 on: August 09, 2014, 03:17:07 pm 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman






Perkara berkaitan/Related Matters
 
1. Mod pembayaran yuran/Payment mode
     
i.    Perbankan internet/Internet Banking
ii.    Pembayaran di kaunter Bank Islam/Payment at Bank Islam Counter
iii.    Pembayaran di Unit Kewangan Pelajar, UNIMAS/Payment at Student’s Finance Unit, Bursary Office, UNIMAS
  
   
2. Pendaftaran semester boleh dilakukan di mana-mana tempat yang mempunyai akses kepada Internet.
Semester Registration can be done at any place with Internet Access
  
   
3. Pelajar tajaan PTPTN dan SARAWAK TIMBER ASSOCIATION (STA) yang memperolehi PNG 2.00 ke atas adalah dibenarkan untuk terus mendaftar tanpa memerlukan nombor rujukan bil.
Students sponsored by PTPTN and SARAWAK TIMBER ASSOCIATION (STA) with GPA of 2.00 and above are allowed to proceed with registration without Bill Reference Number.
  
   
4. Bagi pelajar tajaan selain di atas (contoh: JPA, Yayasan Sarawak, Yayasan Tenaga Nasional, Biasiswa Telekom dll), pelajar dikehendaki membuat bayaran di Bank Islam atau Unit Kewangan Pelajar sebelum mendaftar.
Students who received other sponsorship (e.g: JPA, Yayasan Sarawak, Yayasan Tenaga Nasional, Biasiswa Telekom dll) are required to make payment at Bank Islam Bhd or
Student Finance Unit, Bursary Office, UNIMAS.

     
5. Pelajar yang tidak mempunyai penaja dikehendaki menjelaskan yuran semasa dan hutang tertunggak sepenuhnya sebelum dibenarkan mendaftar.
Students without any sponsorship are required to pay current fees and other outstanding debts in full before being allowed to register.
     
6. Pelajar antarabangsa dikehendaki membuat pembayaran yuran di Unit Kewangan Pelajar, UNIMAS.
International students are required to pay fees at the Student Finance Unit, Bursary Office, UNIMAS.
     
7. Sebarang pertanyaan lanjut, sila hubungi;
For further enquiries, please contact;
     
Urusan pendaftaran pelajar / Matters on student registration
Unit Pengambilan dan Kemasukan / Intake & Admission Unit
Tel : 082-581166/581063/581165/581056
Emel : admin@bpps.unimas.my
Facebook : Bahagian Pengajian Prasiswazah

Urusan Pendaftaran Kursus / Matters on Course Registration
Unit Penilaian / Examination Unit

Tel : 082-581166/581178/581049/581175
Emel : admin@bpps.unimas.my
Facebook : Bahagian Pengajian Prasiswazah
 


Sekian, harap maklum.

bp Ketua Penolong Pendaftar / Chief Assistant Registrar

Bahagian Pengajian Prasiswazah / Undergraduate Studies Division

 7 
 on: July 22, 2014, 11:12:44 am 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Salam sejahtera.

Untuk makluman, pihak Pusat Pengajian Bahasa ingin membantu pelajar-pelajar tahun akhir yang sedang menunggu pengesahan keputusan Semester 2 sesi 2013/2014 untuk membaiki atau menebus kursus pada antarsesi ini.

Pelajar-pelajar tahun akhir yang berminat perlu mengemukakan rayuan dengan mengemukakan Surat Permohonan yang disokong oleh Dekan/Timbalan Dekan beserta transkrip yang disahkan oleh pihak fakulti  kepada pihak kami selewat-lewatnya pada hari Jumaat  ini 25 Julai 2014. Ini disebabkan kuliah kini masuk minggu ke-5.

Hanya kursus-kursus di bawah sahaja masih boleh dipohon oleh pelajar dan tempat adalah terhad ( Maksimum 15 permohonan yang berjaya bagi setiap kursus).

1) PBM2022 Bahasa Melayu

2) PBI1032 Academic Reading & Writing

3) PBI1052 English in the Media


Pihak BPPS dan CICTS akan menbantu dalam urusan pendaftaran kursus bagi permohonan yang berjaya nanti iaitu dengan menggunakan sistem rayuan selepas minggu tambah/ daftar/ gugur kursus.


Sekian untuk makluman. Terima kasih.


bp Penolong Pendaftar FSKPM

 8 
 on: July 15, 2014, 04:10:30 pm 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Please refer to attachment below.

 9 
 on: July 11, 2014, 10:01:15 am 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Salam Sejahtera.

Adalah dimaklumkan bahawa tempoh untuk pelajar membuat Pengesahan Bergraduat telah dilanjutkan sehingga 1 Ogos 2014. Hal ini disebabkan ramai pelajar yang berklasifikasi MUDA (kerana kurang jam kredit untuk mendapat klasifikasi SULUNG) tidak dapat membuat pengesahan bergraduat yang akan tamat pada 20 Julai 2014.

Klasifikasi pelajar akan ditukarkan selepas mesyuarat Senat pada 23 Julai 2014.

Kepada pelajar yang menghadapi masalah seperti di bawah, pengesahan bergraduat boleh dibuat pada 24 Julai - 1 Ogos 2014.

" You are not eligible to graduate. Your student classification : 02 - MUDA. "


Sekian untuk makluman, terima kasih.


bp Penolong Pendaftar FSKPM

 10 
 on: July 08, 2014, 04:28:40 pm 
Started by Siti Hawa Sulaiman - Last post by Siti Hawa Sulaiman
Dear Students,

Kindly be informed that Sciencebuzz.my is now organizing Poster Contest from 28 May – 28 July 2014 .

The objective of Sciencebuzz.my Poster Contest is to encourage Sciencebuzz.my visitors to recreate Sciencebuzz.my articles in a creative mode.
 
 
Please log on to Sciencebuzz.my for the guidelines, term and conditions.

Should you have any inquiries, please feel free to email us at dare2bcurious@sciencebuzz.my .


Thank you.



Pages: [1] 2 3 ... 10
Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2009, Simple Machines LLC Valid XHTML 1.0! Valid CSS!